ROOD begraaft de D van D66

28 februari 2018

ROOD begraaft de D van D66

De SP-jongeren van ROOD hebben woensdagavond de D van D66 begraven. De uitvaart vond op hetzelfde tijdstip plaats als het geplande bezoek van Alexander Pechtold aan Breda. De partijleider van de voormalig democraten, zou naar de stad komen om een lezing bij te wonen over D66-oprichter Hans van Mierlo. Dezelfde Van Mierlo die juist streed voor referenda zoals die vorige week in de Tweede Kamer door de coalitie van VVD, CDA, ChristenUnie én D66 zijn afgeschaft. Recht tegenover café Oncle Jean waar dit plaats vond, was ook de avondwake. De doodskist met daarin de D van D66 werd geflankeerd door monddood gemaakte jongeren. “Uitgerekend D66 is er verantwoordelijk voor dat een belangrijk democratisch recht als het referendum, de nek wordt omgedraaid”, zegt Adi Vranac namens ROOD. “Als je zo bang bent voor de mening van mensen dan ben je die D die staat voor Democraten, helemaal niet waard!” Achteraf bleek dat in tegenstelling tot wat D66 beweerde, dat Pechtold helemaal niet aanwezig was maar op St. Maarten zat.