SP brengt boek uit over 25-jarige geschiedenis in Breda

29 januari 2018

SP brengt boek uit over 25-jarige geschiedenis in Breda

Zaterdagavond 17 februari presenteert SP Breda het boek Samen strijden, samen winnen. Hierin wordt teruggeblikt op de roemruchte geschiedenis van de Bredase SP-afdeling die dit jaar 25 jaar bestaat. De partij doet letterlijk een boekje open over de pioniersjaren tot aan de 'linkse coup' die er in 2014 voor zorgde dat de partij voor het eerst ging meebesturen. "In het van oudsher liberale Breda heeft de SP niets cadeau gekregen", zegt Johan Kwisthout, medeoprichter en destijds het allereerste raadslid voor de SP in Breda. "Met vallen en opstaan zijn we steeds wijzer en sterker geworden. Dat verhaal hebben we nu vastgelegd in een boek met daarin ook veel leuke beelden en grappige anekdotes."

Alle inwoners, organisaties en partijen waarmee SP Breda in al die jaren heeft samengewerkt, zijn uitgenodigd bij de boekpresentatie aanwezig te zijn. Samen zullen mooie herinneringen worden opgehaald. SP-voorzitter Ron Meyer die ook het voorwoord schreef: "In Breda heeft al dat harde werk geloond. Al die mensen hebben er samen voor gezorgd dat er een gezonde en stabiele SP-afdeling staat. Een afdeling die serieus meetelt, bestuurt en actie voert in Breda. Een afdeling waar onze partij trots op mag zijn." Burgemeester Paul Depla is eveneens te gast en zal als eerste burger van de stad, het allereerste exemplaar van het boek in ontvangst nemen.

Boekpresentatie 'Samen strijden, samen winnen - 25 jaar SP Breda' - Zaterdag 17 februari 2018, van 19.30 tot 23 uur - Belcrumhuis, Pastoor Pottersplein 12, Breda – Toegang gratis