Carnaval is terug in ‘de Til’

13 november 2017

Carnaval is terug in ‘de Til’

De Giegeldonkers vierden 11de van de 11de na vele jaren weer in hun vertrouwde buurthuis, voorheen genaamd De Beemdentil. Een lang gekoesterde wens uit de buurt ging daarmee in vervulling. De sfeer zat er dan ook zaterdagavond direct goed in. De blaaskapellen kregen de voetjes al snel van de vloer. Het werd helemaal goed toen bekend werd dat Prins Antonius zich voor het derde jaar op rij had laten strikken. "Jij krijgt die lach niet meer van mijn gezicht", zingen Peter en Cocky Nuijten, Giegeldonkers van het eerste uur. "Dit is een mooie beloning voor ons jarenlang knokken. Carnaval hoort hier in dit buurthuis, dit pakken ze ons nooit meer af".

De opleving in het buurthuis komt van het nieuwe bestuur. Ze bouwen in een gestaag tempo aan het buurthuis. Te beginnen met een nieuwe naam, 'buurthuis Gageldonk'. Van de gemeente kregen ze een flinke bijdrage voor achterstallig onderhoud aan de bar en keuken. Ook de activiteitenkalender vult zich weer met leuke dingen voor de buurtbewoners. " We zien goede dingen gebeuren", aldus Peter en Cocky. "We zijn altijd wat ongeduldig. Maar met het terughalen van de 11de van de 11de hebben wij nu dubbeldik vertrouwen in de nieuwe ploeg".

Ook prins Antonius was enthousiast over de terugkeer. Geboren op steenworp afstand heeft hij het Carnaval leren vieren in ‘de Til’. "Mooi om weer terug te zijn". De opleving in het buurthuis kwam ook voor de Giegeldonkse Raad van 11 op het goede moment. Uitvalsbasis De Texashoeve krijgt namelijk een nieuwe bestemming. Buurthuis Gageldonk kan zomaar die nieuwe basis worden!