Tijdelijke woningen voor ergste woningnood

11 oktober 2017

Tijdelijke woningen voor ergste woningnood

Foto: AlleeWonen

Dinsdag zette SP-wethouder Patrick van Lunteren (wonen, wijken en jeugd) met een hijskraan de laatste van 25 tijdelijke woningen op zijn plaats aan de Kesterenlaan in de Haagse Beemden. Later volgen er nog eens een vergelijkbaar aantal aan de andere kant van de stad in de Koraalstraat in Brabantpark. De woningen zijn een uitvoering van de SP-motie 'Tijdig tijdelijke woningen' die vorig jaar door de Gemeenteraad werd aangenomen. "Doordat er de afgelopen decennia veel te weinig betaalbare woningen zijn gebouwd, moeten mensen die dringend op zoek zijn naar een huis veel te lang wachten", zegt SP-fractievoorzitter Bas Maes. "Dat gaan we aanpakken door de komende jaren 1600 sociale en 900 middeldure huurwoningen te bouwen. Om de ergste nood te lenigen zijn deze tijdelijke woningen een goede, onorthodoxe oplossing!"

Vragenlijst Schippersdonk e.o.

1 Begin 2 Einde
Vul hieronder jouw klacht in over onderhoud of reparaties van jouw huurwoning van Alwel of omtrent communicatie met Alwel.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.