SP Breda in Tuinzigt en Heuvel voor 'Red ons winkelcentrum!'

7 oktober 2017

SP Breda in Tuinzigt en Heuvel voor 'Red ons winkelcentrum!'

Vandaag trok SP Breda de Heuvel en Tuinzigt in om met inwoners en winkeliers in gesprek te gaan over de gevolgen van nog meer winkels bij Stada Stores. Op de winkelcentra Dr. Struyckenplein, Msg. Nolensplein en Tuinzigt werd met winkeliers gesproken. In de omliggende buurten werden ook de eerder deze week verspreide enquêtes weer opgehaald. “Aangezien de winkels op het vernieuwe Dr. Struyckenplein nog niet zo lang open zijn, is het voor winkeliers soms moeilijk te zeggen wat nu de gevolgen zijn geweest van Stada Stores op hun omzet”, zegt SP-fractievoorzitter Bas Maes. “Maar velen van hen vrezen wel de gevolgen van de komst van nog eens 10.000m² aan winkels daar!”

Vorige week haalden SP Breda al honderden reacties op in de Haagse Beemden en Prinsenbeek. Komende week zijn Princenhage en Hoge Vucht aan de beurt want ook daar hebben inwoners en ondernemers hun zorgen geuit. De tussentijdse resultaten zullen besproken worden tijdens de actiebijeenkomst op dinsdagavond 24 oktober in ’t Kraaiennest. Maes: “Daar zullen we samen winkeliers en inwoners ervaringen uitwisselen en samen kijken hoe we deze plannen voor nog meer winkels, zo snel mogelijk van tafel krijgen!”

Foto door Michel Verschuren