'Je gunt iedere wijk of dorp een Arie Roobol'

14 oktober 2017

'Je gunt iedere wijk of dorp een Arie Roobol'

Vandaag spraken we met inwoners en winkeliers in Princenhage en de Hoge Vucht. Onder hen één heel bijzondere: de allerhartelijkste heer Arie Roobol. Dhr. Roobol is zowel inwoner van Princenhage als één van de ontwikkelaars die interesse heeft in het toevoegen van nog eens 10.000m² winkeloppervlak bij Stada Stores. Omdat hij in Princenhage woont en daar veel vastgoed bezit, heeft dhr. Roobol belang bij een bruisend dorpshart. "Ondanks dat een hele serie winkeliers in Princenhage op het punt staat de deuren te sluiten, twijfel ik er niet aan dat dhr. Roobol ervoor zorgt dat daar het voorzieningenniveau op peil blijft", zegt SP-fractievoorzitter Bas Maes. "Je gunt iedere wijk of dorp een beschermheer als dhr. Roobol!"

Helaas hebben Prinsenbeek, Haagse Beemden, Heuvel, Tuinzigt en Hoge Vucht geen ontwikkelaar uit de Quote 500 als betrokken buurman. En ook dhr. Roobol lijkt niet zo veel belangstelling te hebben in de andere wijken of dorpen rondom Stada Stores. Zijn uitspraak in BN/DeStem dat de slager op winkelcentrum De Berg (Haagse Beemden) zich geen zorgen hoeft te maken over meer winkels bij Stada Stores was veelzeggend. Er zit namelijk helemaal geen slager meer op dit noodlijdende winkelcentrum. Deze sussende woorden zullen de inwoners en winkeliers van alle wijken en dorpen zonder een Arie Roobol daarom ook allerminst gerust hebben gesteld.

Foto Radim Mazanek