Gemeente Zundert wekt valse verwachtingen bewoners Fort Oranje

3 oktober 2017

Gemeente Zundert wekt valse verwachtingen bewoners Fort Oranje

SP Breda is blij dat de Tweede Kamerfractie van die partij opnieuw aan de bel trekt over Fort Oranje. SP-Kamerlid Sandra Beckerman roept minister Ronald Plassterk (PvdA) in Kamervragen op om ervoor te zorgen dat de bewoners van Fort Oranje niet het slachtoffer worden van het gedraai en gestuntel van de gemeente Zundert. Zij doelt daarbij onder andere op de eerste brief die bewoners ontvingen van de gemeente en die de SP tijdens een recent bezoek onder ogen kreeg. Hierin staat dat de sluiting slechts van tijdelijke aard is en dat de bewoners na een jaar terug kunnen keren naar een 'schone en veilige woonomgeving'. Bas Maes, fractievoorzitter voor de SP in de Bredase gemeenteraad hierover: "Eerst heeft de gemeente Zundert valse verwachtingen gewekt bij de bewoners door hen een broodnodige opknapbeurt in het vooruitzicht te stellen. Vervolgens heeft men om onduidelijke redenen toch besloten helemaal te ontruimen en definitief te sluiten. De bewoners hebben minimaal het recht op een verklaring van dit gedraai!"

Reacties

Het is zoals het altijd gaat. De waarheid en beloftes doen er niet toe. De rechtmatigheid ook niet meer. Dat is voorbij. En zo simpel als het is de zwakke mens wordt met de rug tegen de muur gezet. Het verschil met een bananen republiek is erg klein.

Nog even een Link toevoegen als dat kan

ben heel benieuwd naar de antwoorden op de vragen ...

Treurig om te moeten vaststellen dat ook de SP de zwakkeren uiteindelijk toch gewoon in de steek laat.
Wat is er gebeurd met de belofte van Burgemeester Poppe dat voor iedereen gezorgd zou worden? Juist niets. Honderden bewoners zijn zonder titel ontruimd. De politie heeft daarbij een kwalijke rol gespeeld.

Wat bedoelt u met dat de SP zwakkeren in de steek zou laten? De SP is niet verantwoordelijk geweest voor het ontstaan noch de ontruiming van de treurige situatie op Fort Oranje. Vanuit Breda en Den Haag hebben we gedaan wat we konden. Dat dit mogelijk niet voldoende is geweest voor sommige bewoners is spijtig, maar ook onze invloed is helaas beperkt.