SP-leden kiezen Bas Maes als lijsttrekker

6 september 2017

SP-leden kiezen Bas Maes als lijsttrekker

Op een drukbezochte ledenvergadering is Bas Maes woensdagavond unaniem verkozen tot lijstrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. Maes is sinds 2014 fractievoorzitter voor de SP in de Bredase gemeenteraad. Daarvoor was hij onder andere afdelingsvoorzitter en commissielid. “Ik vind het een grote eer om opnieuw vier jaar voorop te mogen gaan in de strijd voor een eerlijker en socialer Breda”, zegt Maes trots. “Eén raadsperiode SP Breda in de coalitie maakt het verschil, maar we zijn er uiteraad nog niet.”

Bas Maes (37) is van oorsprong architect maar werkt sinds enkele jaren als beleidsmedewerker bij de SP Tweede Kamerfractie in Den Haag. Hij is  getrouwd en woont met vrouw en zoontje in de Haagse Beemden, daar waar hij ook is opgegroeid. In november zullen de leden op voordracht van het bestuur de rest van de kandidatenlijst vaststellen. Maes: “Met de ervaring die onze wethouder en fractie de afgelopen jaren heeft opgedaan, aangevuld met nieuwe talenten, voorzie ik een heel mooie toekomst voor de SP in Breda