Weren eigen drankjes is bijl aan wortel succes Palm Parkies

7 augustus 2017

Weren eigen drankjes is bijl aan wortel succes Palm Parkies

Met het weren van mensen die hun eigen drankjes meenemen, zet Palm Parkies volgens SP Breda de bijl aan de wortel van het succes van dit laagdrempelige evenement. De charme ervan is juist dat een dwarsdoorsnede van de Bredase bevolking elkaar iedere dinsdag treft in park Valkenberg. Jong en oud, maar ook arm en rijk. Zij die het zich kunnen veroorloven om €2,60 voor een biertje of zelfs €3,90 voor een wijntje te betalen, doen dat. Zij die dat geld niet kunnen missen, nemen van thuis iets te drinken mee. Daar dreigt nu echter een eind aan te komen. “Zogenaamd vanwege de veiligheid geldt per direct een verbod op flessen en blikken van thuis”, zegt SP-fractievoorzitter Bas Maes.  “Ik vermoed vooral commerciële belangen. In de praktijk zal dit er namelijk op neerkomen dat het meenemen van eigen drankjes ernstig wordt ontmoedigd."

Op de Facebookpagina van Palm Parkies valt te lezen dat vanwege de veiligheid, per direct een verbod op flessen en blikken wordt ingesteld. De organisatie wijst op incidenten die de afgelopen weken plaats zouden hebben gevonden waaronder het gooien van flessen naar beveiligers, problemen met honden, veel glas op de grond, overmatig drugsgebruik en lawaaioverlast van minigettoblasters. Maes: “Hoe een verbod op bijvoorbeeld blikjes, al deze problemen op gaat lossen staat er overigens niet bij. Wij roepen de gemeente op met de organisatie in gesprek te gaan om tot zinvolle maatregelen te komen. Wat mij betreft blijft Palm Parkies een feestje voor ALLE Bredanaars!”

Zie hieronder de vragen die SP Breda heeft gesteld aan het College van B&W