SP Breda start met 10 wijken- en dorpentour - UPDATE

24 mei 2017

SP Breda start met 10 wijken- en dorpentour - UPDATE

Zaterdag trapte SP Breda de 10 wijken- en dorpentour af in de Wisselaar, Breda-Noord. Met deze rondgang zorgt SP Breda er de komende 10 maanden tot aan de Gemeenteraadsverkiezingen 2018 voor dat alle wijken en dorpen van Breda bezocht worden. "Iedere laatste zaterdag van de maand trekken we met onze SP-caravan een wijk of dorp in. Met een team van vrijwilligers en experts gaan we in gesprek met mensen rondom een bepaald thema, ditmaal wonen”, zegt SP-afdelingsvoorzitter Michel Verschuren. Maar ook andere vragen, opmerkingen of problemen waar mensen mee zitten kunnen ter sprake komen. “We kijken dan meteen of we mensen ter plekke van advies kunnen voorzien of dat het wellicht aanleiding is om er ook politiek gezien vervolg aan te geven.”

Op 21 maart 2018 zijn de Gemeenteraadsverkiezingen. Dat lijkt nog ver weg maar toch kiest SP Breda er voor nu al de campagne af te trappen. “Verkiezingstijd of niet, wij zijn altijd op straat in de wijken en dorpen te vinden”, zegt Verschuren. “De komende periode zullen echter al onze acties er mede op gericht zijn zoveel mogelijk Bredanaars te spreken over wat hen bezig houdt. Met onze acties willen we landelijk tenminste 1 miljoen mensen bereiken. Voor Breda heb je het dan over 10 duizend inwoners met wie we de komende 10 maanden graag het gesprek aangaan!"

Foto's door Heleen van der Most