"Onbestaanbaar dat ernstig zieke man woning dreigt te verliezen"

12 april 2017

"Onbestaanbaar dat ernstig zieke man woning dreigt te verliezen"

SP Breda heeft vragen aan het College van B&W gesteld over een ernstig zieke man die dreigt zijn huis te verliezen na een renovatie bij zorginstelling Amarant. "Breda is een stad waar het fijn leven moet zijn voor iedereen. Of je hier nu komt studeren, al jaren woont of wanneer je zorgbehoevend bent", zegt SP-raadslid Dirk Uijl. "Daarom is onze verbazing groot dat een inwoner die al 20 jaar in een Bredase woonvoorziening woont, verplicht wordt te verhuizen. De renovatie betekent vooralsnog dat de betreffende inwoner niet meer op zijn vaste, vertrouwde kamer kan terugkeren en het is zelfs nog maar de vraag of hij in zijn geliefde Breda kan blijven."

SP Breda heeft er begrip voor dat een woonvoorziening zoals die van Amarant zich richt op een bepaalde doelgroep.  Echter wordt in deze situatie tussentijds de doelgroep gewijzigd, waardoor er voor de betreffende man ineens geen plek meer is in de instelling. "Daarnaast is het zo dat met deze wijziging ook het wonen in Breda voor intensief zorgbehoevenden in het algemeen, een heel stuk lastiger wordt", zegt Uijl. "Dit vindt ik onbestaanbaar en in strijd met onze ambitie om de meest toegankelijke stad van Europa te worden!"

Geachte heer Uijl,

Namens de Amarant Groep zou ik graag met u in overleg treden inzake de media-uitingen rond een van onze cliënten dhr M Kloosterman.
Mocht u in de gelegenheid zijn dan kunt u mij bereiken op 088611 65 11

Met vriendelijke groet,