Verkiezingsdebat SP en VVD over zorg en integratie

6 februari 2017

Verkiezingsdebat SP en VVD over zorg en integratie

Foto: Quinten Bertens
 Vrijdagavond ging kandidaat-Kamerlid Bas Maes op uitnodiging van de JOVD in debat met VVD-Kamerlid Sjoerd Potters. De zorg en integratie waren de thema’s die aan de orde kwamen tijdens de drukbezochte avond in café Boven in de Bredase binnenstad. Terwijl Potters het huidige zorgstelsel verdedigde, riep Maes juist op om het roer radicaal om te gooien. “Na ruim tien jaar marktwerking in de zorg zien we dat er van de beloftes dat het beter, goedkoper en toegankelijker zou worden, niets terecht is gekomen”, zegt Maes. “Daarom pleit de SP samen met tal van andere organisatie voor één Nationaal ZorgFonds, zonder dure verzekeraars en zonder eigen risico!”

Foto: Quinten Bertens
 Vluchtelingen die zich in asielzoekerscentra misdragen richting homoseksuele medebewoners, moeten volgens Potters linea recta terug gestuurd worden naar het land van herkomst. “Natuurlijk moeten mensen die hier een bestaan op willen bouwen, onze normen en waarden accepteren. Zo niet, dan pakken we die keihard aan”, reageerde Maes. “Maar de VVD verkondigt met de hete adem van de PVV in de nek, vooral veel stoere praat maar komt met weinig oplossingen. Kijk Zondag met Lubach maar eens terug wat voor puinzooi de VVD van de inburgering heeft gemaakt. We moeten problemen oplossen en kunnen nu eenmaal niet iedereen die volgens de VVD ‘niet normaal’ doet, terug naar huis sturen.”

Foto’s door Quinten Bertens