In de kou voor een beter Nederland

11 februari 2017

In de kou voor een beter Nederland

Actievoerders van de SP Breda hebben zaterdag 11 februari de kou en sneeuw getrotseerd om campagne te voeren voor de Tweede Kamerverkiezingen in maart. ’s Ochtends zijn zij naar winkelcentrum Heksenwiel gegaan om flyers uit te delen en ’s middags zijn ze de wijk Kesteren ingetrokken om deur aan deur met mensen in gesprek te gaan. “Veel mensen vertellen ons dat ze het huidige regeringsbeleid beu zijn” zegt Dirk Uijl, raadslid voor de SP in Breda.

Op winkelcentrum Heksenwiel lieten veel mensen weten dat ze zich zorgen maken over de toekomst. “Ik spreek hier veel mensen die zich continu overgeslagen voelen. Ze horen dat de economie aantrekt en de werkgelegenheid stijgt, maar wat heb je daar aan als je je scheel betaald aan zorgkosten en geen werk kunt vinden. Het wordt tijd dat er naar deze mensen geluisterd wordt en dat er iets voor hen veranderd” stelt Uijl.

Foto: Michel Verschuren

In Kesteren was het geluid niet veel anders. “Mensen maken zich zorgen over de groeiende ongelijkheid, maar ook de gezondheidszorg vinden ze een belangrijk thema” zegt Michel Verschuren, afdelingsvoorzitter van de Bredase SP afdeling. “We hebben dan ook naast het vertellen over ons verkiezingsprogramma ook weer een aantal mensen lid gemaakt van het Nationaal Zorgfonds”.

Foto: Michel Verschuren