SP-congres: Pak de macht!

16 januari 2017

SP-congres: Pak de macht!

Op zaterdag 14 januari ging SP Breda met 17 leden naar het congres in de Koepelhal in Tilburg. elf afgevaardigden, drie kandidaat-Kamerleden en drie fractiemedewerkers. Breda was goed vertegenwoordigd. Het was een congres waarin de SP duidelijk lieten zien welke kant ze op willen. "Mooi programma, strijdvaardige lijst, klaar om te knokken!" Daarmee trapte afdelingsvoorzitter Michel Verschuren af in zijn inbreng. Beide met een overweldigende meerderheid aangenomen. SP Breda had acht wijzigingsvoorstellen waarvan er drie zijn overgenomen. Daar waren de Bredase afgevaardigden erg blij mee. Het gaat namelijk om belangrijke thema's. Toegang tot de rechtspraak, toegankelijkheid voor iedereen en onze kinderen leren omgaan met geld en schulden.

Er waren meer dan 500 wijzigingsvoorstellen ingediend en dit betekende ook meer dan 500 maal stemmen. Maar SP'ers tonen zich efficiënt. Ruim driekwartier eerder dan voorzien was het verkiezingsprogramma aangenomen. Een mooi einde aan een prachtige discussie. Partijdemocratie in optima forma. Als laatste was Emile Roemer aan het woord. Daarbij gaf hij aan niet met de VVD in zee te gaan. Hij sprak de volgende woorden: "Ik ben misschien niet een politicus zoals er al zoveel van rondlopen in Den Haag. Ik ben niet het type dat mensen met droge ogen een leugen verkoopt en daarna sorry zegt. Maar als politiek gaat om eerlijk en betrouwbaar je idealen te verwezenlijken, ben ik graag jullie man." En hij riep de andere linkse partijen op tot samenwerking: "Als progressief Nederland Rutte uit het torentje wil, dan moeten we vóóraf eerlijk en duidelijk zijn. Dan werken we samen om de VVD na 15 maart buitenspel te zetten."

De SP is klaar om te knokken. SP Breda ook. Een dag vol inspiratie, bezielende toespraken en een strijdbare nieuwe ploeg voor de Tweede Kamer. Nu is het tijd om 60 dagen te ten aanval te gaan. Op de hoogte blijven van belangrijk SP-nieuws tijden de campagne. Klik op deze link (Apple) of deze (Android) om de SP SPits app te downloaden!