Niet stemmen helpt niet, SP stemmen wel

23 januari 2017

Niet stemmen helpt niet, SP stemmen wel

Wat ga jij doen 15 maart met de verkiezingen? Nu de Tweede Kamerverkiezingen dichterbij komen, is dat de vraag die veel mensen bezig houdt. Dat bleek uit gesprekken die SP Breda zaterdag voerde aan de deur in de wijk Biesdonk. “We merken vooral dat vanwege het beleid van de afgelopen jaren, veel mensen overwegen helemaal niet te gaan stemmen”, zegt SP-bestuurslid Paul Marijnissen. “Wij snappen de teleurstelling maar we adviseren mensen toch om de stempas niet meteen weg te gooien. Niet stemmen helpt niet, SP stemmen wel. Een stem op de SP is een stem op een kabinet zonder VVD!”

Op landelijke thema's zoals inkomenspolitiek, de zorg en de arbeidsmarkt, denken VVD en SP totaal verschillend. SP is eerlijk en duidelijk voor de verkiezingen: met een stem op de SP help je Rutte niet aan een meerderheid om weer vier jaar door te gaan met zijn desatreuze beleid. Marijnissen: “Een meerderheid van de Nederlanders roemt onze eerlijkheid en duidelijkheid. Rutte en zijn geradicaliseerde VVD-broertje Geert Wilders hebben een totaal ander mens- en maatschappijbeeld. Ze zien de zorg als een markt, ze zijn voor belastingkadootjes voor multinationals en ze verhoogden de AOW-leeftijd. Om nog te zwijgen van hun vakbonds- en cao-haat.”

Speciaal voor de mensen uit de buurt gaan we een thema avond organiseren over werk en inkomen. De thema-avond wordt gehouden op donderdagavond 9 februari in buurthuis De Wegwijzer aan de Steendorpstraat 2, Breda en begint om 20 uur.