18 februari het grote Nationaal ZorgDebat

30 januari 2017

18 februari het grote Nationaal ZorgDebat

We stonden op 26 november met 3.000 mensen in Den Haag om Nederland te laten weten dat ons zorgstelsel anders moet. Een groot succes. Dat succes gaan we herhalen. Op 18 februari kun je er ook bij zijn. Inmiddels heeft het Nationaal ZorgFonds 250.000 mensen die af willen van marktwerking in de zorg en het eigen risico. Ieder jaar krijgen de zorgverzekeraars 46 miljard op hun privérekeningen gestort. Met dat geld moeten zij de zorg betalen. Alleen het geeft ze macht, veel macht. Steeds vaker besluit de zorgverzekeraar wat goede zorg is. Artsen en andere zorgprofessionals klagen steeds vaker openlijk over de macht van deze zorgverzekeraars. 250.000 mensen, dat is pas macht. Bijna alle politieke partijen volgen het voorbeeld van de SP. Weg met het eigen risico en de macht terug naar de mensen. Ook Lodewijk Asscher wil het zorgstelsel wijzigen en riep om de krachten te bundelen. Waarop hij uitgenodigd werd voor 18 februari… en hij komt!

Vanuit Breda vertrokken we vorige keer al met bijna twee volle bussen. Laten we nu doorpakken. Meld je aan via https://nationaalzorgfonds.nl/busvervoer (kaartje kost 5 euro) en kom op 18 februari om 12:00 uur naar het Malieveld voor het Nationaal ZorgDebat en laat Nederland zien dat wij voor goede en betaalbare zorg zijn, zonder boete op ziek zijn.