SP Breda: effectievere maatregelen, geen hardere straffen

8 december 2016

SP Breda: effectievere maatregelen, geen hardere straffen

In de commissie economie van de Bredase gemeenteraad stonden woensdagavond de maatregelen die worden getroffen wanneer iemand met een uitkering zich niet aan afspraken houdt, op de agenda. Het college kiest er voor om hier zoveel mogelijk maatwerk in te zetten, zodat mensen hun gedrag kunnen veranderen. SP-raadslid Dirk Uijl hierover: “Uit de cijfers blijkt dat deze inzet werkt. Je leert iemand niet door die persoon alleen maar nog harder aan te pakken”. Ook is er in de commissie stevig debat gevoerd over welke maatregelen nodig zijn wanneer iemand zich misdraagt of bedreigingen uit. “De SP staat pal voor de veiligheid van onze ambtenaren. Als hun veiligheid in het gedrang komt, moet de politie ingeschakeld worden en is er het strafrecht om te bepalen wat er gedaan moet worden. Daar hoeven we als Breda niet allerlei zware sancties bij te gaan verzinnen” aldus Uijl. Donderdag 22 december zal over deze onderwerpen gestemd worden in de gemeenteraad.