Volle bus vanuit Breda naar landelijke aftrap Nationaal ZorgFonds

23 november 2016

Volle bus vanuit Breda naar landelijke aftrap Nationaal ZorgFonds

Ook vanuit Breda trekt er zaterdagmorgen 26 november een bus vol richting Den Haag voor de landelijke aftrap van het Nationaal ZorgFonds. Deze brede beweging die mede wordt gesteund door SP, 50Plus, Partij voor de Dieren, FNV Zorg & Welzijn, KBO Brabant en tal van zorginstellingen, pleit voor het afschaffen van het eigen risico en wil een eind maken aan de macht van de zorgverzekeraars. "Alhoewel zich de afgelopen maanden al ruim 215.000 mensen aansloten, is dit eigenlijk pas het begin!", zegt Michel Verschuren, één van de drijvende krachten in Breda. "In een recordtijd sloten ook in Breda al meer dan 2.000 mensen zich aan bij het Nationaal ZorgFonds. Met een deel van deze actievoerders van het eerste uur, gaan we zaterdag naar Den Haag om samen met meer dan 1.500 andere enthousiastelingen uit het land, de campagne officieel af te trappen!"

We verzamelen om 9:25  uur op locatie Station Breda (Stationslaan), vertrek bus richting Den Haag om 9:40 uur.

(Foto door Radim Mazanek)