SP en BOB: Carnaval en jongeren in De Beemdentil

28 oktober 2016

SP en BOB: Carnaval en jongeren in De Beemdentil

SP Breda pleit er samen met partij BOB voor om komende carnaval al weer een viering in buurthuis De Beemdentil in de Haagse Beemden te organiseren. Ook is volgens de partijen de wisseling van het bestuur die momenteel gaande is, een mooie gelegenheid om eindelijk de ooit toegezegde jongerenaccommodatie te verwezenlijken. Vorige maand heeft de gemeente in overleg met het zittende bestuur besloten, dat het na ruim een kwart eeuw tijd is voor een frisse wind. Per maart 2017 start er een enthousiaste nieuwe club.  SP-fractievoorzitter Bas Maes: “Een prachtige ontwikkeling! Helaas zorgt de overdracht in maart er echter voor dat carnaval vieren in De Beemdentil - een langgekoesterde wens van de inwoners – wederom een jaar uitgesteld dreigt te worden. Het zittende bestuur blokkeert een viering namelijk al jaren. De viering van carnaval is een mooie nieuwe start voor De Beemdentil en de gemeente moet er wat ons betreft alles aan doen om dat mogelijk te maken!”

Klik hier voor de vragen die SP Breda en BOB hebben gesteld aan het College van B&W