SP Breda trekt de wijk in vanwege parkeerbeleid

5 oktober 2016

SP Breda trekt de wijk in vanwege parkeerbeleid

Aanstaande zaterdag zal SP Breda de deuren langs gaan in de Belcrum, Linie en Drie Hoefijzers om de bewoners te vragen naar hun eerste ervaringen met het nieuwe parkeerbeleid. Op 1 oktober is er in de genoemde wijken betaald parkeren met een vergunningenstelsel geïntroduceerd. Een aanpassing op het laatste moment om niet vanaf 20 uur maar vanaf 18 uur vrij te parkeren kon op veel ongenoegen van een deel van de bewoners rekenen. "Wij hebben het oordeel van wethouder Boaz Adank (VVD) zwaar laten wegen. Dat het alsnog verruimen van de tijden voor betaald parkeren eenvoudiger is dan andersom gaf voor ons de doorslag in te stemmen met het voorstel", zegt SP-raadslid Maurice Spapens. "De SP heeft wel een toezegging van de wethouder afgedwongen dat wanneer blijkt dat het vanaf dag één een zooitje is, we direct ingrijpen. Of dat ook daadwerkelijk zo is, horen we zaterdag graag van de mensen zelf."

Voor het geval jullie ons zaterdag niet spreken in Belcrum:

Heel even hebben we profijt gehad van de invoering van vergunningen op de Terheijdenseweg. Op ma 3 en di 4 oktober konden we na thuiskomst van ons werk rond 18.30 voor het eerst sinds lange tijd weer redelijk dicht bij huis parkeren. Op de automaten stond toen nog de eindtijd van 20 uur vermeld. Vrijdag was dit gewijzigd en stond alles weer vol met auto's van bewoners van het Station. We betalen nu voor iets waar we niets aan hebben. Een dramatisch besluit wat zsm teruggedraaid moet worden! Alle bewoners van de nieuwbouw hebben bewust gekozen voor een woning in een complex met te lage of realtief dure parkeercapaciteit. Van die keuze mogen anderen nooit de dupe worden!