SP Breda aanwezig op Super Zaterdag in Den Bosch

2 oktober 2016

SP Breda aanwezig op Super Zaterdag in Den Bosch

Foto: Radim Mazenek
Op zaterdag 1 oktober prikte het zonnetje af en toe door het wolkendek heen in de wijk Maaspoort in Den Bosch. Daar hield de SP onder leiding van de afdeling Den Bosch een Super Zaterdag. Vanuit Breda zijn tien mensen afgereisd om steunbetuigingen op te halen voor het Nationaal Zorgfonds. De Bredase leden kwamen niets te kort. SP Den Bosch had goed voor de lopers gezorgd. Soep, broodjes en Surinaams eten hielden de lopers goed op de been. Die goede zorgen hebben zich uitbetaald. Om twaalf uur gingen de SP’ers de wijk in. Twee uur later kwamen ze terug naar jongerencentrum de Poort met 250 steunbetuigingen.

Foto: Radim Mazenek

Voorzitter Michel Verschuren van SP Breda blikt tevreden
terug: “Goed om te strijden voor een rechtvaardiger zorgstelsel. De fout van marktwerking en het eigen risico moet tot het verleden gaan behoren. ” Aan de deuren bleek dit ook. Verschuren: “Aan de deuren kwam veel gesteun en gezucht over de hoge kosten.” Aan het einde van de middag presenteerde voorzitter Patty Hamerslag van Den Bosch trots de resultaten en blikten de SP’er onder het genot van een drankje terug op een succesvolle dag.

Foto: Michel Verschuren