Twee Bredanaars op voorlopige kandidatenlijst SP

29 augustus 2016

Twee Bredanaars op voorlopige kandidatenlijst SP

Op de voorlopige kandidatenlijst van de SP voor de Tweede Kamerverkiezing van 15 maart 2017 staan twee Bredanaars: Michiel van Nispen (plaats 7) en Bas Maes (plaats 21). Van Nispen is jurist en sinds april 2014 al actief als Kamerlid en woordvoerder justitie en sport. Maes is architect en sinds maart 2014 werkzaam als beleidsmedewerker bij de Tweede Kamerfractie van de SP. Daarnaast is hij fractievoorzitter in de Bredase gemeenteraad. “Twee van onze leden in de top 25 van de kandidatenlijst maakt mij wel trots”, zegt afdelingsvoorzitter Michel Verschuren. “De lijst is overigens pas definitief nadat deze op het verkiezingscongres in januari is vastgesteld.”

Over de gevolgen voor de SP in Breda van een eventueel Kamerlidmaatschap van Maes, maakt de afdelingsvoorzitter zich geen zorgen. “We hebben een sterke afdeling met voldoende talent om een mogelijk vertrek van Bas op te kunnen vangen”, zegt Verschuren. “Maar zover is het natuurlijk nog lang niet! We gaan eerst een mooie campagne tegemoet waarin we zoveel mogelijk mensen gaan overtuigen van het feit dat alleen een stem op de SP leidt tot een eerlijkere verdeling van welvaart en macht. Ondertussen mogen de mensen erop rekenen dat wij ons ook in Breda volop in blijven zetten om die doelen ook hier te verwezenlijken!”