SP feliciteert bewoners Park Patersven

3 juni 2016

SP feliciteert bewoners Park Patersven

SP Breda feliciteert de bewoners van Park Patersven in Wernhout met de uitspraak van de Raad van State. Volgens die uitspraak mag het park voortaan permanent worden bewoond. Dat is een enorme opsteker voor de ongeveer 1.200 bewoners die tegen wil en dank in een jarenlange juridische strijd waren verwikkeld. Ook de SP heeft zich het lot van de bewoners altijd aangetrokken. Zo bracht SP-Tweede Kamerlid Paul Ulenbelt samen met leden van de SP Breda diverse werkbezoeken aan het park. Ook riep de SP de Provincie Noord-Brabant op om maatregelen te nemen tegen de onhoudbare situatie die was ontstaan. "Dit park is voor veel mensen die elders om wat voor reden dan ook niet in aanmerking komen voor een huis, een soort laatste toevluchtsoord", zegt SP-fractievoorzitter Bas Maes. "Ik ben blij dat er na al die jaren nu eindelijk duidelijkheid is voor de bewoners. Ze mogen hier blijven en kunnen eindelijk gaan bouwen aan de toekomst!"