Debatavond Nationaal ZorgFonds

5 juni 2016

Debatavond Nationaal ZorgFonds

Als je mensen vraagt wat hun belangrijkste bezit is, dan antwoord men al snel hun eigen gezondheid en die van familie en vrienden. Maar hoe zorgen we ervoor dat onze gezondheidszorg voor iedereen bereikbaar en betaalbaar blijft? Is marktwerking daarin een vloek of een zegen? En wat zou de rol van de zorgverzekeraars moeten zijn? Donderdagavond  9 juni organiseert het Nationaal ZorgFonds een debatavond waarop onder andere deze vragen aan de orde komen.  Te gast zijn SP-Tweede Kamerlid Renske Leijten, diverse zorgprofessionals en acteur/presentator Edo Brunner die een gesproken column verzorgt.

Het Nationaal ZorgFonds is gestart als een initiatief van de SP, maar groeit in hoog tempo uit tot een brede maatschappelijke beweging. Het manifest werd al ondertekend door tal van zorgprofessionals en bekende Nederlanders. Ook spraken al tienduizenden mensen de afgelopen weken hun steun uit. Zij pleiten allen voor een zorgstelsel zonder commerciële belangen. Premiegeld gaat daarbij naar de zorg en niet naar marketing, winstuitkeringen en de bureaucratie van verzekeraars. Daarnaast pleit het Nationaal ZorgFonds voor het afschaffen van het eigen risico. Een boete op ziek zijn is oneerlijk!

Debatavond Nationaal ZorgFonds | Podium Bloos, Speelhuislaan 151, Breda | Van 19.30 tot 22 uur | Toegang gratis