Nee tegen Oekraïne-referendum is 3x beter!

3 april 2016

Nee tegen Oekraïne-referendum is 3x beter!

Op zaterdag 2 april ging SP Breda met twintig man sterk de Grote Markt in Breda op. Gewapend met flyers, posters, kranten en SP-sponsjes hebben de SP’ers tussen elf en vier uur veel mensen bevraagd naar hun stemgedrag op 6 april. Over de gehele dag zijn er goede discussies gevoerd met voor- en tegenstanders en mensen die nog twijfelden over hun stem. “Veel mensen geven aan een nee-stem te verkondigen, daarnaast zijn veel mensen er nog niet over uit of ze gaan stemmen. Slechts een klein gedeelte antwoordde ja te stemmen woensdag.” Concludeerde raadslid Ria Wiegeraad aan het einde van de dag.

Campagneleider Paul Marijnissen was tevreden: “Er zijn ruim duizend flyers uitgedeeld vandaag, je kunt merken dat er onder de mensen in Breda veel animo is voor het referendum.”  Voor de SP is het een uitgemaakte zaak. “Wij zijn hier om drie keer een nee te verkondigen tegen dit associatieverdrag. Een NEE is beter voor de Oekraïne, Europa en Nederland.” aldus afdelingsvoorzitter Michel Verschuren. Ook hij kijkt terug op een succesvolle campagnedag in een druk bezocht centrum en is trots op de SP’ers die vandaag de straten rondom de Grote Markt rood kleurden.

De SP roept iedereen op te gaan stemmen op woensdag 6 april en raadt aan NEE te stemmen. Kijk ook op www.6aprilnee.nl

Foto’s: Radim Mazanek