Donderdagavond 24 maart: Kamerleden D66 en SP in debat over Oekraïne

10 maart 2016

Donderdagavond 24 maart: Kamerleden D66 en SP in debat over Oekraïne

Op 6 april kan Nederland naar de stembus voor het referendum over het samenwerkingsakkoord met Oekraïne. Het akkoord gaat pas in als alle EU-landen het officieel goedkeuren. Nederland is het enige land dat dit nog niet heeft gedaan, omdat de Nederlandse regering past beslist over de definitieve goedkeuring na het raadgevend referendum van 6 april.

De vraag bij het referendum is of u voor of tegen het samenwerkingsakkoord – ook wel associatieverdrag – tussen de Europese Unie en Oekraïne bent. De meningen hierover zijn stevig verdeeld.

De partijen D66 en SP staan hierin lijnrecht tegenover elkaar. D66 is voor het akkoord, de SP is daar tegen. Om de argumenten voor en tegen voor u duidelijk te maken gaan Kees Verhoeven, Tweede Kamerlid voor D66 en Tiny Kox, fractievoorzitter voor de SP in de Eerste Kamer met elkaar in debat in Breda.

“D66 Breda is blij dat we dit debat samen met de SP kunnen organiseren. Als partij zijn we duidelijk voor dit samenwerkingsverdrag met Oekraine, maar we vinden het vooral ook erg belangrijk dat mensen een weloverwogen keuze kunnen maken. Dit debat helpt daarbij” zegt Marjolein Schooleman, voorzitter D66 Breda. “De SP is tegen dit verdrag, dit debat is een mooie kans om er op een inhoudelijke manier de discussie over aan te gaan. Iedereen is van harte welkom om te komen luisteren en mee te praten”, zegt voorzitter van de Bredase SP-afdeling, Michel Verschuren.

Het debat vindt plaats op donderdag 24 maart in Podium Bloos, Speelhuislaan 151 te Breda. Het programma is als volgt:

19.30 uur inloop
20.00 uur inleidingen Kees Verhoeven (D66) en Tiny Kox (SP)
20.30 uur debat tussen Verhoeven en Kox o.l.v. Johan van Uffelen
21.00 uur gesprek met het publiek
21.30 uur borrel

Het debat wordt georganiseerd door de Bredase afdelingen van D66 en SP.
Het is voor iedereen toegankelijk en entree is gratis