Vrijdag manifestatie bij Pegatron

18 februari 2016

Vrijdag manifestatie bij Pegatron

Ondanks dat Pegatron zelf mobiele telefoons repareert, hebben zij zelf blijkbaar geen bereik. De poortactie die de SP vorige week samen met oud-medewerkers voerde, heeft geleid tot een storm aan reacties in onder andere de media. Het beeld wat hieruit naar voren komt is verontrustend. Op de werkvloer bij Pegatron heerst een keiharde afrekencultuur waarbij mensen tegen elkaar opgezet worden en strafpunten krijgen als ze een keer ziek zijn. Ook is er grote onzekerheid over het voortbestaan van Pegatron in Breda waardoor mogelijk honderden banen op de tocht staan. “Daarom staan we er aanstaande vrijdag gewoon weer”, zegt SP-fractievoorzitter Bas Maes strijdvaardig. “Wij eisen van Pegatron: 1. duidelijkheid over de toekomst,  2. bestaanszekerheid voor werknemers en 3. fatsoenlijke werkomstandigheden!”

Of de directie van Pegatron in zal gaan op de eisen is nog maar zeer de vraag. Tot nu toe weigeren zij duidelijkheid te verschaffen over hun plannen in Breda. Ook over het schrikbewind op de werkvloer zwijgt de multinational in alle talen. “Pegatron moet duidelijkheid geven over hun plannen en het voortbestaan in Breda. Dat zijn zij verplicht aan al die medewerkers die hier iedere dag weer hun stinkende best doen,” zegt Maes. “Ook moeten zij zorgen voor een gezonde werkomgeving en een einde maken aan de keiharde afrekencultuur. Tot slot moeten de vaak jonge mensen die hier werken ook uitzicht hebben op een vaste aanstelling. Met alleen pulpbanen kan je geen toekomst opbouwen!”

Manifestatie Pegatron, vrijdag 19 februari 2016, vanaf 14.30 uur, Hekven 6 in Breda, overhandigen eisen aan directie om ca. 15 uur