Het Glazen Hok groot succes!

15 december 2015

Het Glazen Hok groot succes!

Twaalf uur, honderden handtekeningen en ruim 250 euro verder, verliet Peter Nuijten maandagavond Het Glazen Hok aan de Merodelaan in de Haagse Beemden. Als protest tegen het verdwijnen van de bushalte bij hem in de straat, had hij die samen met de SP omgebouwd tot een replica van het beroemde Glazen Huis van 3FM. Daar verbleef hij maandag van zes uur 's ochtends tot zes uur 's avonds terwijl hij kerstplaatjes draaide voor het goede doel. "Dat we zoveel handtekeningen en geld op hebben gehaald is natuurlijk heel mooi", zegt Nuijten. "Maar de volgende stap is de handtekeningen in Den Bosch aan te bieden en Arriva op andere gedachten te brengen. Onze bushalte moet blijven!"

De ludieke actie trok de nodige belangstelling. De hele
dag liepen buurtbewoners af en aan om een handtekening te zetten en Nuijten bemoedigende woorden toe te spreken. Ook de media wist Het Glazen Hok goed te vinden. Vrijwel alle lokale en regionale media zijn langs geweest om hem te interviewen over zijn opmerkelijke actie. "Dit bevestigt dat in tegenstelling tot wat Arriva ons wil doen geloven, het wel degelijk leeft onder de mensen wanneer er een bushalte verdwijnt," zegt Michel Verschuren, voorzitter van SP Breda. "Zeker in een vergrijsde buurt als deze, kun je niet zomaar zeggen tegen bewoners dat ze vijfhonderd meter extra moeten lopen naar de volgende halte!"

De actie kan nog steeds gesteund worden via de officiële site van 3FM's Serious Request!

Foto's van Radim Mazanek en Paul Marijnissen