Groep van 30

13 december 2015

Groep van 30

Op zaterdag 12 december zijn de Bredase SP'ers Karen Vermariën, Merian Marijnissen en Dirk Uijl geslaagd voor de Groep van Dertig, een SP-cursus voor talentvolle leden binnen de partij. “Een bijzondere prestatie dat drie mensen van één afdeling tegelijkertijd deze cursus afronden, en een bevestiging van de kwaliteit die de SP Breda in huis heeft” stelt Michel Verschuren, trots voorzitter van SP Breda.

De twee jaar durende cursus werd afgerond in de Burcht in Amsterdam, het oudste vakbondsgebouw van Nederland. Daar gaven alle kandidaten een toespraak over een controversieel onderwerp. Merian heeft in haar speech gepleit voor meer ondersteuning en mogelijkheden voor regiovertegenwoordigers. Karen riep op tot het radicaal verminderen van de consumptie van vlees. Dirk heeft er tenslotte voor gepleit dat er krachtiger uitgesproken wordt tegen discriminatie en de PVV.

Onder de aanwezige toehoorders waren, behalve de andere cursisten en hun genodigden, ook partijprominenten. Onder hen Tiny Kox, fractievoorzitter van de SP in de Eerste Kamer er, Dennis de Jong, fractievoorzitter van de SP in het Europees parlement, en verschillende andere Kamerleden. Via een videoboodschap bracht ook Ron Meijer, kersvers partijvoorzitter, zijn felicitaties over.