Nieuwe kans voor lang gekoesterde stadscamping

10 juli 2015

Nieuwe kans voor lang gekoesterde stadscamping

SP Breda vraagt het College van B&W om de diverse partijen bij elkaar te brengen die samen een stadscamping op Seelig-zuid willen starten. Breda heeft al lang de wens voor een stadscamping als goedkope slaapplek voor toeristen in het centrum. Begin 2012 werd een motie van Leefbaar Breda aangenomen die opriep de mogelijkheid daartoe te onderzoeken. Helaas heeft dit onderzoek ondanks de vele braakliggende terreinen die onze stad telt, niet tot resultaat geleid. SP-raadslid Dirk Uijl: “Soms bleek een locatie te verontreinigd, dan weer wilde de eigenaar niet meewerken of was de locatie te ver uit het centrum om überhaupt nog van een stadscamping te kunnen spreken.”

Met de komst van de Rooi Pannen naar de Seeligkazerne doet zich echter een nieuwe kans voor om deze lang gekoesterde wens in vervulling te laten gaan. De onderwijsinstelling wil namelijk als onderdeel van haar opleidingsprogramma in het voor- en in het naseizoen een stadscamping gaan runnen. Alle voorzieningen zoals toiletten en douches zijn dus voor handen. “Omdat de Rooi Pannen logischerwijs in de zomer gesloten is, dreigt de stadscamping juist in het hoogseizoen onbenut te blijven”, zegt Uijl. “Dit zou natuurlijk een gemiste kans zijn. Zeker omdat wij al gesproken hebben met mensen die staan te popelen om de stadscamping te gaan runnen!”

Klik op deze link voor de vragen van SP Breda aan het College van B&W