Interview met SP-fractievoorzitter Bas Maes

17 juli 2015

Interview met SP-fractievoorzitter Bas Maes

ZieBreda.nl interviewde SP-fractievoorzitter Bas Maes over het opstappen van GroenLinks en de gesprekken die gaande zijn. “De reden dat GroenLinks het college laat vallen is gezocht," zegt Maes. “Tegen de uitdrukkelijke wens van de raad in, heeft wethouder Akinci (GroenLinks) de sterke man die voor een werkelijk nieuw Breda’s museum moest gaan zorgen opzij geschoven. Nu zich wederom een meerderheid in de raad aftekende tegen de koers van de wethouder, heeft GoenLinks zelf de stekker eruit getrokken. Jammer en niet nodig wat ons betreft.”

Voor SP Breda betekent dit echter niet het einde van de coalitie. “Wat ons betreft is er weliswaar een partij uit de coalitie gestapt. Dat wil niet zeggen dat de coalitie ten einde is. Integendeel!” zegt Maes. “Het is een mooie gelegenheid om op zoek te gaan naar een partij die samen met de coalitiepartijen een stabiele meerderheid vormt om verder te gaan op de ingeslagen, succesvolle weg.” De stad is wat SP Breda betreft gebaat bij continuïteit en een doorstart van de huidige coalitie. Maes: “Het aantal mogelijkheden is beperkt. Ik hoop dat VVD en D66 zich beseffen dat ze moeilijk om ons heen kunnen.”

Klik hier voor het volledige interview op ZieBreda.nl