Speelmiddag Geeren-Zuid groot succes!

14 mei 2015

Speelmiddag Geeren-Zuid groot succes!

Eind april organiseerde SP Breda, samen met onder andere Thuis op straat, Grote Broer/Grote Zus, Gemeente Breda, WonenBreburg, AlleeWonen, Buurtpreventie, Albert Heijn, De Nieuwe Bredanaar en de IJscoboer een speelmiddag voor de kinderen van Geeren-Zuid. Burgemeester Paul Depla van Breda verzorgde samen met Ayman, één van de zeer betrokken jongeren, de opening van het trapveldje aan  Jacob Romanstraat-Daniël Marotstraat. SP-fractiemedewerker en medeorganisator Pieter Teurlings: “De kinderen konden voetballen, schminken, stoepkrijten, spelletjes doen, kickboksen en nog veel meer. De kinderen hadden het zeer naar hun zin. Het was één groot feest!”.

De kinderen genoten ook zichtbaar van de ranja en lekkere hapjes. “Maar,” zegt Teurlings “de opening betekent nog niet dat het speelveld af is. Ayman is al sinds maart 2014 samen met mij bezig om dit speelveld veilig te maken. We blijven samen werken aan speelmogelijkheden voor de kinderen.” Grootste ergernis is dat er op de speelveldjes hondenpoep ligt en daar willen de bewoners van af. Teurlings: “De wijkdeal is dat kinderen en ouders regelmatig samen met de schoonmakers van Atea de straten schoonhouden via de opruimtroepers. Een heel goede deal die zorgt voor betrokkenheid van kinderen en ouders bij dit project”.

Alle betrokkenen worden enorm bedankt voor hun inzet en ook de hulp van wijkblad Koers mag niet vergeten worden. Er zullen nog meer speelmiddagen en picknicks voor de kinderen georganiseerd worden in de nabije toekomst.