Burgemeester Depla te gast bij Karaktûr

23 maart 2015

Burgemeester Depla te gast bij Karaktûr

Zondag was niemand minder dan Bredaas nieuwe burgemeester Paul Depla te gast bij politiek café Karaktûr. Het politieke café wordt georganiseerd door mensen uit verschillende politieke partijen en vond zondagmiddag plaats in het Stadhuis aan de Grote Markt. Ondanks het stralende lenteweer was de opkomst goed. “Mensen zijn benieuwd naar onze nieuwe eerste burger en blij dat politiek café Karaktûr weer opgestart is.” Zegt Bas Maes, medeorganisator van het evenement.

De presentatie was aan journalist Joost van Leeuwen van ZieBreda die Depla af en toe flink het vuur aan de schenen legde. Allerlei onderwerpen passeerden de revue, waaronder de weg naar het burgemeesterschap van Breda, de gereguleerde wietteelt, de verschillen tussen Limburg en Brabant, veiligheid en bovenal Breda. Af en toe serieus, maar er werd ook flink gelachen. Als het aan Depla ligt gaat Breda nog meer de verbinding zoeken met de regio, ook in oostelijke richting naar Tilburg toe. Daarbij blijkt Depla al redelijk op de hoogte van de carnavalstradities van Breda en ook NAC-fan. Bij de keuze: “PSV kampioen of NAC blijft in de eredivisie?” koos de burgemeester voor dit laatste.

Foto's door Paul Marijnissen