Thebe TV symbool voor grootheidswaanzin directie

22 februari 2015

Thebe TV symbool voor grootheidswaanzin directie

Nadat Thebe begin dit jaar nog 2.000 mensen op straat heeft gezet vanwege geldgebrek, blijkt de zorginstelling nu een eigen televisiekanaal te willen beginnen. Dat blijkt uit een vertrouwelijke mailwisseling die SP-gemeenteraadslid Dirk Uijl onder ogen gekomen is. Dit kanaal zou binnenkort beschikbaar moeten zijn voor personeel en cliënten, maar als het aan de SP ligt, wordt daar een stokje voor gestoken. “Het is een enorme soap bij Thebe, maar in plaats van dat te verfilmen zouden ze hun geld moeten gebruiken om die soap op te lossen!” zegt Uijl.

Thebe is vorig jaar ook al volop in het nieuws gekomen. Het bedrijf heeft eerst geprobeerd via een collectief ontslag loonsverlaging af te dwingen bij haar medewerkers. Daarna heeft Thebe haar huishoudelijke tak vlak voor de Kerst doodleuk failliet laten gaan. Ondertussen behoren de twee leden van de directie tot de grootverdieners binnen de Brabantse zorg, met beiden meer dan €200.000,- salaris per jaar. “Het is toch van de zotte dat een bedrijf dat zojuist 2.000 mensen op straat heeft gegooid nu geld heeft voor een televisieprojectje. Dan is er echt iets ernstig mis met je moreel kompas!” vindt Uijl.

Ondertussen wordt Thebe gewoon gefinancierd met belastinggeld en de eigen bijdrage van cliënten. “Geld dat we met zijn allen betalen, bedoeld voor goede zorg en ondersteuning, niet voor prestigeprojecten als een televisieshowtje” stelt Uijl. De SP in Breda zette al behoorlijke vraagtekens bij het gedrag van Thebe, maar dit project lijkt toch echt de druppel die de emmer doet overlopen. “Zolang Thebe deze koers blijft varen, moeten we ons als gemeente Breda afvragen of we wel met hen in zee willen gaan. Dit soort gedrag kan en mag immers nooit beloond worden.”

Klik hier voor het nieuwsitem hierover op Omroep Brabant

Reacties

Ooit was er een tijd dat zorg vooral bij mensen terecht kwam, die het heel hard nodig hadden Dat zijn veel zorgorganisaties vergeten. Thebe TV met een eigen ver-van-mijn-bed-show, want dat is dit respectloze initiatief.En waar maken we ons druk om, reageert een Thebeadept naar Omroep Brabant als reactie op de volkomen terechte kritiek. Precies!! Thebe, u weet niet meer wat fatsoenlijk naar zorgvragers en uitvoerend personeel is en houd u bezig met zaken, die ver van het bed verwijderd zijn. Ik geloof niet dat u hiervoor in het leven geroepen bent.