Aftrap campagne Provinciale Statenverkiezing

21 februari 2015

Aftrap campagne Provinciale Statenverkiezing

Zaterdag trapte SP Breda de campagne af voor de Provinciale Statenverkiezing van woensdag 18 maart 2015. Op winkelcentrum Moerwijk werd het winkelend publiek ’s morgens getrakteerd op stemadvies en natuurlijk de zeer gewilde SP-schuursponsjes. In de middag trok de verkiezingskaravaan de wijk Hoge Vucht in om aan de deur met inwoners in gesprek te gaan. “Deze verkiezingen gaan er niet alleen over wie het straks in de provincie Noord-Brabant voor het zeggen heeft,” zegt campagneleider Paul Marijnissen. “Met een stem op de SP reken je ook af met dit VVD-PvdA Kabinet!”

Omdat de mensen die in de Provinciale Staten zitten, straks ook de Eerste Kamerleden kiezen, hebben deze verkiezingen ook een landelijk karakter. Wanneer de huidige regeringspartijen VVD en PvdA - samen met hun steun en toeverlaat D66, ChristenUnie en SGP – na de verkiezingen geen meerderheid meer in de Eerste Kamer hebben, begint het kabinet te wankelen. Marijnissen: “Het is best ingewikkeld, maar het is aan ons om dit aan zoveel mogelijk mensen uit te leggen. Hier ligt een grote kans om te stemmen voor een beter en socialer Brabant, en ook dit asociale Kabinet naar huis te sturen. Reken af met dit Kabinet en stem SP!”