Aan de poort bij ATEA

25 februari 2015

Aan de poort bij ATEA

Woensdag stond SP Breda aan de poort bij ATEA om met de mensen in gesprek te gaan en hen op te roepen vooral te gaan stemmen. Op 18 maart aanstaande zijn er namelijk verkiezingen voor de Provinciale Staten. Het is ook de kans om de steun voor dit VVD/PvdA-kabinet in de Eerste Kamer onderuit te halen. "Dit kabinet bezuinigt keihard op de sociale werkvoorzieningen in het land," zegt campagnevoerder Cocky Nuijten. "Juist voor werknemers van ATEA geldt: reken af met dit kabinet! Stem SP!"

(Foto door Pieter Teurlings)

Reacties

Hun wereld en de mijne: een reactie op een VVD-bericht over de SP in het gemeentebestuur in BN-De Stem:

Carel van 't Zand
Ja hoor en de 100% sociaal partij in de regering, net als in Breda. Dan is het afgelopen met uw auto, want die is vervuilend en niet meer te betalen, u gaat voortaan maar met de trein, dan wordt er zodanig genivelleerd dat de werkschuwe uitkeringstrekker inclusief toelagen en toeslagen meer inkomen heeft dan de eerlijke werker, dan gaan we uit Europa zodat we een ontwikkelingsland worden, dan worden de bezuinigingen terug gedraaid zodat onze kinderen en kleinkinderen onze generatie zullen vervloeken, dan worden de Afrikaanse leugenaars, de gelukszoekers, met open armen binnen gehaald en rijkelijk vertroeteld en dan gaat uw belastingtarief beduidend omhoog. Dat is mijn horrorscenario voor de SP in het landsbestuur.

Johan Kwisthout
Ja hoor en de 100% sociaal partij in de regering, net als in Breda. Dan is het afgelopen met de dure leasebakken voor de snelle commerciele jongens, die kopen voortaan maar zelf een auto net als de rest van hardwerkend Nederland. Dan wordt er zodanig genivelleerd dat de hardwerkende werker een normaal salaris krijgt voor normaal werk, de klaplopers aan de top eindelijk ook eens onder een cao vallen, en de uitzichtloze uitkeringstrekker eindelijk ook eens kans krijgt op een vaste baan. Dan komt er een Europa voor de mensen, in plaats van de multinationals, en krijgen ontwikkelingslanden eindelijk ook eens de kans op eerlijke handel. Dan worden de bezuinigingen op thuiszorg en aow terug gedraaid zodat onze vaders en moeders onze generatie niet zullen vervloeken, en onze kinderen ook niet omdat we hun jeugdzorg en studiefinanciering niet verkwanselen. Dan kunnen onze Afrikaanse medemensen in eigen land een fatsoenlijk bestaan opbouwen en hoeven ze niet huis en haard te ontvluchten voor een menselijk bestaan voor hun kinderen. Dan gaan de multinationals eindelijk belasting betalen in Nederland en kan het belastingtarief voor de werkende mens omlaag. Dat is mijn wensscenario voor de SP in het landsbestuur.

Geen woord meer aan toe te voegen Johan, mooi geformuleerd!