Stop uitverkoop werknemers V&D!

24 januari 2015

Stop uitverkoop werknemers V&D!

Zaterdag stond SP Breda aan de deur bij de V&D in Breda om medewerkers een hart onder de riem te steken. Het voorstel van V&D is om banen te schrappen, arbeidsvoorwaarden te verslechteren en het overige personeel 5,8% loon in te laten leveren. “Dat is onrechtvaardig en dom!” volgens SP-fractievoorzitter Bas Maes. “Onrechtvaardig omdat het niet de schuld van werknemers is dat V&D in een lastig parket zit. En dom omdat gemotiveerde werknemers die met plezier naar hun werk gaan er juist voor zorgen dat het fijn winkelen is bij de V&D.”

SP Breda had ook hartvormige dozen bonbons voor het personeel meegenomen. Helaas was er geen manager bereid deze in ontvangst te nemen. Dat het enorm leeft onder het personeel was te merken aan de vele positieve reacties op de actie. De angst onder het personeel om met naam of foto in de media te komen is echter groot. Maes: “Het personeel heeft blijkbaar instructies gehad om zich niet negatief uit te laten in de media. Mensen worden zo monddood gemaakt want met reorganisaties in het vooruitzicht, vreest iedereen voor zijn of haar baan.”

SP Breda roept personeel op vooral aanstaande woensdag naar de speciaal hiervoor georganiseerde bijeenkomst van FNV Handel te gaan in Rotterdam. Dit enorme pakket aan verslechteringen van loon en arbeidsvoorwaarden voert V&D eenzijdig door. “Dit is absoluut in strijd met alle regels,” zegt Maes. “FNV Handel zal juridische stappen zetten als V&D dit besluit daadwerkelijk uitvoert. Wij adviseren werknemers dan ook naar de bijeenkomst van de vakbond te gaan en ondertussen niets onder druk te tekenen.”

Klik hier voor meer informatie over de FNV bijeenkomst.

hallo
super actie mogen wij als sp oss het pdf bestand van de flyer hebben.
graag willen wij de actie ook in oss voeren
met vr gr marie therese uit oss

Bedankt! Als het goed is heb je het bestand al ontvangen. Succes met de actie!