Zorgen over veiligheid fietsers Speelhuislaan

24 december 2014

Zorgen over veiligheid fietsers Speelhuislaan

SP Breda vraagt aandacht van het college voor de veiligheid van fietsers in de Speelhuislaan. Tijdens het buurten in de buurt anderhalve week geleden, gaven meerdere bewoners van de Belcrum aan zich zorgen te maken over de verkeerssituatie langs de nieuw aangelegde laan. Volgens hen is  de rijbaan te smal voor zowel auto’s als fietsers. “Fietsers voelen zich niet veilig en komen in de verdrukking door auto’s die er langs willen,” zegt SP-gemeenteraadslid Karen Vermariën. “Volgens bewoners kiezen veel fietsers er daarom voor de stoep te gebruiken wat vervolgens daar weer tot onveilige situaties leidt.”

Of de problemen van tijdelijke aard zijn is één van de vragen die SP Breda aan het college stelt. De Speelhuislaan is nu wel ingericht als autoluwe straat, maar wordt kennelijk door omwonenden nog niet zo ervaren. “Ik vraag me af of er nu meer verkeer gebruik maakt van de Speelhuislaan dan gepland en of dit van tijdelijke aard is,” zegt Vermariën. “Als er inderdaad sprake is van een onverantwoorde situatie dan reken ik er op dat het college - desnoods tijdelijke - maatregelen neemt.”

Zie onderstaand de raadsvragen die SP Breda aan het college heeft gesteld.