Fijne feestdagen en een strijdbaar 2015!

23 december 2014

Fijne feestdagen en een strijdbaar 2015!

SP Breda wenst iedereen fijne feestdagen en een strijdbaar 2015! Terugkijkend op 2014 mogen we constateren dat het een zeer succesvol jaar was voor de SP in Breda. Na een goed voorbereide campagne, verdubbelde de fractie van drie naar zes zetels bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart. Door strategisch onderhandelen ging SP Breda zelfs voor het eerst mee besturen en dat nog wel als grootste coalitiepartij. Inmiddels is de nieuwe coalitie van SP, CDA, PvdA, GroenLinks en Breda'97 goed op elkaar ingespeeld. Ook de eerste successen zijn geboekt, onder andere op het gebied van zorg, armoedebeleid, wonen en werkgelegenheid.

Dit succes was onmogelijk geweest zonder een sterke afdeling met aan het hoofd een sterk bestuur. Een recordaantal van zo'n 150 actieve leden droeg dit jaar hun steentje bij aan de campagne, folderen, werkgroepen en denktanks, Tribune-verspreiding en ga zo maar door. In juni werd een nieuw bestuur gekozen met daarin veel nieuwe gezichten. Dit ging gepaard met wat “vallen en opstaan” maar de afdeling is meer dan ooit actief op straat. Om de week wordt de stad ingetrokken om het gesprek aan te gaan met de mensen om wie het draait. Dat is de succesformule van de SP en daar wordt in 2015 mee door gegaan!

Ook in 2015 staan er verkiezingen op de agenda: de Provinciale Statenverkiezingen van 18 maart 2015. Omdat deze gelinkt zijn aan de verkiezing voor de Eerste Kamer, zijn ze belangrijker dan ooit. Het is een unieke kans om een eind te maken aan de gedoogsteun die dit VVD en PvdA-kabinet krijgt. Het zou dit kabinet vleugellam maken. Alle reden dus om er ook in Breda weer een fantastische campagne van te maken. SP Breda rekent ook in 2015 op alle leden om hun bijdrage te leveren in de strijd voor een eerlijker en socialer Breda, Noord-Brabant en uiteindelijk Nederland!

(Afbeelding door Roel Wildervanck)