Demonstratie Red de zorg!

9 november 2014

Demonstratie Red de zorg!

Op zaterdag 8 november was ook SP Breda bij de demonstratie Red de zorg! in Den Haag. De campagne is in volle gang en wordt uitgevoerd door Abvakabo/FNV en ook veel SP-leden.  De stoet met duizenden demonstranten liep via de Tweede Kamer naar het Malieveld. Het protest richt zich tegen de sluiting van 800 verzorgingshuizen, het ontslag van 100.000 werknemers en de 2,9 miljard aan bezuinigingen in de zorg. De grote opkomst geeft aan dat steeds meer Nederlanders het niet langer pikken dat de zorg door dit kabinet wordt afgebroken!

(Foto door Karen Vermariën)

Reacties

Het was een indrukwekkende dag. Ze hadden 1000 mensen verwacht en er waren er 3000 mensen gekomen. Iets, wat ze niet hadden verwacht.
En het meest indrukwekkende was, dat Dhr. Olde Nijhuis er was en een staande ovatie kreeg van 3000 mensen. Alleen jammer, dat Dhr. van Rijn {sr} er niet bij was, want hij had die staande ovatie ook dik verdiend.
Het feit, dat hem nu de mond werd gesnoerd werd ook al duidelijk door de medewerkers van dat verzorgingstehuis. Gelukkig liet Dhr. Olde Nijhuis zich de mond niet snoeren en zei gewoon, waar het op stond en wat hij in de praktijk zag. Diep respect voor deze man.