VERPLICHT VERHUIZEN? IK DACHT HET NIET!

24 augustus 2014

VERPLICHT VERHUIZEN? IK DACHT HET NIET!

Zaterdag was SP Breda op pad voor de landelijke kaartenactie tegen de sluiting van de verzorgingshuizen en de grote bezuinigingen op de zorg. Op winkelcentrum Heksenwiel werden in slechts enkele uren tijd, ruim 250 kaarten ondertekend tegen deze plannen van het VVD en PVDA kabinet. “Veel mensen die bij ons langs kwamen vinden het belachelijk dat er verzorgingshuizen gaan sluiten terwijl ze juist hard nodig zijn,” zegt SP bestuurslid Paul Marijnissen. “Ook zien mensen in hun directe omgeving dat de kwaliteit van de thuiszorg steeds minder wordt!”

Ongeveer 100.000 ouderen in Nederland wonen in een verzorgingshuis waar ze veilig wonen en liefdevol verzorgd worden. Het kabinet wil 800 van de 1.300 verzorgingshuizen sluiten. Vanwege de bezuinigingen moeten ouderen in verzorgingshuizen gedwongen verhuizen. “Of ze komen het verzorgingshuis al helemaal niet meer in terwijl zij die geborgenheid juist hard nodig hebben,” zegt Marijnissen. “Dat pikken wij niet. Wij zeggen daarom nee tegen de gedwongen verhuizingen en afbraak van de ouderenzorg. Ouderen verdienen beter!”

Steun het verzet en teken de petitie op internet!

(Foto's door Paul Marijnissen)