Jaag huurders het centrum niet uit

20 augustus 2014

Jaag huurders het centrum niet uit

Eigenaren van panden in de binnenstad en hun huurders kregen de schrik van hun leven toen er begin april een brief van de gemeente op de mat viel. Hierin worden zij opgeroepen alles terug in de staat te brengen zoals die in het gemeentelijk archief staat. "In de praktijk komt dit er op neer dat pandeigenaren op hoge kosten worden gejaagd en huurders hun huis uit moeten," zegt SP fractievoorzitter Bas Maes. "En dat de terwijl de situatie vaak al tientallen jaren zo is."

In verband met de door de gemeente gestelde deadline van 1 september aanstaande, wil de SP zo snel mogelijk weten wat het vorige college heeft bewogen ineens te gaan handhaven en of dit college daar nog steeds achter staat. "Volgens mij willen we allemaal dat de binnenstad een levendige woonomgeving is," zegt Maes. "Dan moet je niet ineens mensen weg jagen omdat niet voldaan wordt aan een in tientallen jaren gegroeide papieren werkelijkheid."

Lees hier de vragen aan het College van B&W.