Wethouder belooft verbeteringen bezoekerspas

12 juli 2014

Wethouder belooft verbeteringen bezoekerspas

Op verzoek van SP Breda heeft wethouder Akinci (GroenLinks) toegezegd het nieuwe systeem voor bezoekersparkeren tegen het licht te houden. In de laatste raadsvergadering voor het zomerreces vroeg de SP aandacht voor dit onderwerp naar aanleiding van een eerder gehouden enquête in Oud-Boeimeer. “Daaruit bleek dat het systeem door bewoners als erg onpraktisch wordt ervaren,” zegt SP-raadslid Karen Vermariën. “De SP is blij dat de wethouder nu beterschap belooft.”

Naast veel praktische bezwaren bleek uit de enquête dat mensen die minder digitaal vaardig zijn worden benadeeld. Vermariën: “Met kraskaarten kunnen bewoners hun bezoek 16 uur per maand laten parkeren. Online gebruikers kunnen hun bezoek maar liefst 32 uur laten parkeren!” SP Breda is voor een goede dienstverlening aan de inwoners van Breda, zowel online als offline. Vermariën: “Wij zullen er alert op blijven dat er geen ‘digitale kloof’ ontstaat en de gemeentelijke diensten voor iedereen goed bereikbaar blijven!”

Goed zo Karen ,ben benieuwd of hij woord houdt!
doet hij dat niet hangen we weer aan de bel!!!!!!!!!!!!!!!!