Parkeren Galderse Meren per direct stuk goedkoper

12 juli 2014

Parkeren Galderse Meren per direct stuk goedkoper

Op verzoek van Breda’97 en SP Breda wordt het betaald parkeren bij de Galderse Meren per direct aangepakt. De SP heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze het systeem van betaald parkeren een onzalig plan vindt. “Het bedrag van 7 euro per auto is natuurlijk veel te hoog,” zegt fractievoorzitter Bas Maes. “Ook is het systeem om pas vanaf een bepaalde weersverwachting te gaan controleren volstrekt onbegrijpelijk en kost het de gemeente uiteindelijk alleen maar geld.”

Dit college was al van plan het parkeren vanaf 2015 anders aan te gaan pakken. Maar Breda’97 en de SP vroegen zich af bij de behandeling van de Voorjaarsnota 2014, of dit niet per direct aangepakt kon worden. Maes: “Waarom wachten met het verbeteren van een slecht systeem dat inwoners van Breda irriteert en de gemeente vanwege uitvoeringskosten ook alleen maar geld kost?” Het college dacht er gelukkig net zo over en stelt het tarief met onmiddelijke ingang voorlopig op 3 euro.

(Afbeelding: Fragment uit VARA's Kanniewaarzijn met SP-wethouder Patrick van Lunteren)