SP blij met bouw studentenwoningen

20 juni 2014

SP blij met bouw studentenwoningen

De SP heeft zich de afgelopen jaren hard gemaakt voor voldoende en betaalbare studentenhuisvesting. In Breda betalen studenten verhoudingsgewijs veel geld voor een vaak krakkemikkig onderkomen. Dat moet anders en daarom is de SP ook verheugd met de komst van 224 studentenwoningen aan de Lunetstraat. Bas Maes, fractievoorzitter van de SP: “We zijn blij dat dit onderwerp hoog op de agenda staat bij het nieuwe stadsbestuur.”

Dit plan is een flinke stap de goede kant op volgens de SP maar we zijn er in Breda zeker nog niet. In de gemeenteraad is afgesproken 1000 extra studentenwoningen te realiseren de komende jaren. “Om daaraan te voldoen moet er nog wel wat werk verzet worden.” Zegt Maes. “Aangezien er in Breda ook veel leegstand is, heeft het ombouwen van bijvoorbeeld leegstaande kantoren daarbij onze uitdrukkelijke voorkeur!” (Afbeeldingen afkomstig uit woonvisie van de SP Breda uit 2010)