Patrick van Lunteren geïnstalleerd als wethouder

16 mei 2014

Patrick van Lunteren geïnstalleerd als wethouder

Donderdagavond zijn de nieuwe wethouders van het Bredase college geïnstalleerd, waaronder Patrick van Lunteren namens de SP. “Een historisch moment!” zegt fractievoorzitter Bas Maes. “Voor het eerst in de 20-jarige historie van de Bredase SP, leveren wij een wethouder.” Van Lunteren krijgt onder andere financiën, bouwen en wonen, accommodaties en jeugd in zijn portefeuille. Naast Van Lunteren werden ook Bob Bergkamp (CDA), Miriam Haagh (PvdA), Selçuk Akinci (GroenLinks) en Bernie van den Berg (Breda’97) tot wethouder benoemd.

Door de installatie van de wethouders die allen tot aan gisteravond raadslid waren, kwamen er in die raad vijf plaatsen vrij. Namens de SP wordt die plaats ingenomen door kersvers raadslid René Spiegels. Ook werden de commissieleden benoemd die de raadsfracties gaan ondersteunen in de commissievergaderingen. Voor de SP is dat 'oude bekende' Maurice Spapens die al acht jaar raadservaring met zich meebrengt. Maes: “Nu iedereen zo’n beetje haar of zijn plek gevonden heeft, kunnen we ons op de inhoud gaan richten. We gaan samen snel werk maken van een socialer Breda!”

(Foto door Pieter Teurlings)