SP Breda voor natuur en milieu

6 maart 2014

SP Breda voor natuur en milieu

Breda ligt in een prachtige groene omgeving. Langs rivier en beekdalen komt de natuur de stad binnen. Het is al jaren bekend dat mensen in een groene omgeving veel relaxter en gezonder leven. We stoppen daarom met bezuinigen op groenbeheer. Het is veel beter om er met zijn allen werk van te maken. Hoe groener de stad hoe liever mensen er willen wonen en hoe sneller een bedrijf zal besluiten zich hier te vestigen. Het is logisch dat hoe minder lawaaioverlast en luchtverontreiniging zoals fijnstof er is, hoe prettiger het wonen is. Breda is de positie van koploper in Nederland kwijtgeraakt als het gaat om haar milieuambities en -beleid. Er is zelfs geen algemene visie meer op milieu en natuur. De SP wil de ambities voor natuur en milieu weer aanscherpen. Daarbij kijken we ook naar energiebesparing en duurzame energieopwekking. Door energie te besparen drukken we de rekening en komen klimaatdoelen dichterbij. Dat doen we in de publieke gebouwen en ook bij de mensen thuis via de woningcorporaties en stimuleringsmaatregelen voor huiseigenaren. We pakken asbest aan en verbeteren het binnenklimaat en voorkomen we schimmelwoningen. Door betere contracten met afvalverwerkers wordt ons afval duurzamer en
goedkoper verwerkt.