SP Breda lanceert verkiezingsspot "100% sociaal"

24 februari 2014

SP Breda lanceert verkiezingsspot "100% sociaal"

Een maand voor de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart 2014, lanceert SP Breda de verkiezingsspot “100% sociaal”. Volgens lijsttrekker Patrick van Lunteren is de boodschap duidelijk: "Alleen een stem op de SP is garantie voor een socialer Breda. Onze leden voegen de daad bij het woord en werken iedere dag keihard aan een 100% sociaal Breda!"

Naast Van Lunteren schittert Rahal Lamlih in de spot. Lamlih kookt, ondanks de nodige tegenwerking van het huidige stadsbestuur, als sinds jaar en dag voor dak- en thuislozen. Ook Bianca van den Berg heeft een hoofdrol. Samen met huurders in de Heuvel bond zij de strijd aan tegen de zogenaamde 'schimmelwoningen'. Nu zet ze zich in voor schoolzwemmen en tegen armoede onder kinderen.  Cees Venderbos, die een gesloten buurthuis in de Scheldestraat nieuw leven inblies en Jamal El Kaddouri, die opkomt voor migranten en cultuur, schitteren eveneens in het filmpje.

Andere partijen die zich links of sociaal noemen zijn dat niet volgens de SP. Van Lunteren: "PvdA, D66 en GroenLinks hebben de afgelopen jaren zowel in Den Haag als in Breda volop meegedaan aan de afbraak van de sociale zekerheid. Bij hen heeft de kiezer helaas niets sociaals meer te zoeken."