Erkend SP-Talent

10 december 2013

Erkend SP-Talent

Afdelingsvoorzitter Bas Maes, heeft afgelopen zaterdag zijn certificaat van de “Groep van 30” gehaald. Onder aanvoering van Tweede Kamerlid Renske Leijten en hoofd scholingsteam Vincent Mulder werden 30 talentvolle SP-ers uit het hele land twee jaar lang bijgespijkerd op het gebied van partijgeschiedenis en –ideologie, schriftelijke vaardigheden, debatteren en kregen zij een organisatorische opdracht om de partij verder te versterken.

De twee jaar worden traditioneel afgesloten met het houden van een toespraak en de verdediging van een controversieel onderwerp. Maes koos afgelopen zaterdag voor 'SP en het koningshuis'.  Maes: ”Hoe kan het dat er binnen de SP verdeeldheid was over de aanwezigheid bij de troonswisseling? En hoe kan het dat de Eerste en Tweede Kamerfracties stemden voor het feit dat, mocht Wim-Lex overlijden voordat Amalia volwassen is,  Maxima – dochter van een foute vader - waarnemend staatshoofd wordt. Zou niet juist zo'n moment, het gebrek aan een volwassen troonopvolger, een mooie gelegenheid zijn voor het introduceren van een gekozen staatshoofd?”.

En verder: “...  dat we de discussie met elkaar aangaan en samen komen tot één standpunt.  Wat de uitkomst ook wordt, we zorgen er voor dat we er bij de inhuldiging van koningin Amalia of president Roemer, allemaal zijn of allemaal niet zijn”.