SP Breda huurt ruimte in buurthuis

6 augustus 2013

SP Breda huurt ruimte in buurthuis

Vanaf september huurt de SP in Breda een ruimte in buurthuis Scheldestraat in de wijk Haagpoort. Dit buurthuis is door het college gesloten vanwege bezuinigingen maar maakte een doorstart dankzij betrokken bewoners en de nieuwe beheerder Cees Venderbos. De SP ziet de buurthuizen als het sociale hart van de wijk en heeft zich samen met bewoners altijd fel verzet tegen de vele sluitingen. “Een goed initiatief zoals dit steunen wij dan ook van harte door een ruimte te huren.” zegt Bas Maes, voorzitter van de Bredase SP. “Bovendien voelen wij ons als SP veel meer thuis midden in de wijk dan op het stadhuis tussen de andere partijen. Direct contact met mensen is juist onze kracht.”

Pieter en Paul aan het werk

Behalve dat SP Breda zo bijdraagt aan het openhouden van een buurthuis, ziet Maes ook veel praktische voordelen: “Het is goed dat wij als partij een vaste, zichtbare plek in de stad hebben zodat mensen weten: daar is de SP.” Behalve dat het als uitvalsbasis voor acties en als plek voor scholingen en openbare thema-avonden dienst gaat doen, zal ook de SP Hulpdienst hier zijn plekje krijgen. “Als mensen ergens mee zitten, mogen ze altijd binnen komen lopen voor hulp.” Dat het werkt heeft de praktijk al aangetoond. Maes: “De actie tegen asbest die we samen met bewoners voeren in de nabijgelegen Vestingstraat heeft al bewezen dat onze buren ons weten te vinden!”

(Foto door Bas Maes)